Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6800000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Awaryjny wyłącznik zapłonu BUTKILL03 (wyłącznik uniwersalny)
BIKE IT
Awaryjny wyłącznik zapłonu BUTKILL03 (wyłącznik uniwersalny)
(0)
Przerywacz kierunkowskazów WRELED01 ilość pinów 2 przeznaczony do kierunkowskazów LED (10W)
BIKE IT
Przerywacz kierunkowskazów WRELED01 ilość pinów 2 przeznaczony do kierunkowskazów LED (10W)
(0)
Przerywacz kierunkowskazów WRELED02
BIKE IT
Przerywacz kierunkowskazów WRELED02
(0)
Przełącznik / Włącznik SSHF02 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do APRILIA; HONDA; HYOSUNG; KYMCO; SACHS; SANGYANG/SYM
BIKE IT
Przełącznik / Włącznik SSHF02 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do APRILIA; HONDA; HYOSUNG; KYMCO; SACHS; SANGYANG/SYM
(0)
Przełącznik / Włącznik SSYF01 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do YAMAHA
BIKE IT
Przełącznik / Włącznik SSYF01 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do YAMAHA
(0)
Przerywacz kierunkowskazów WRELED03 przeznaczony do kierunkowskazów LED
BIKE IT
Przerywacz kierunkowskazów WRELED03 przeznaczony do kierunkowskazów LED
(0)
Przełącznik / Włącznik SSYR01 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do YAMAHA
BIKE IT
Przełącznik / Włącznik SSYR01 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do YAMAHA
(0)
Awaryjny wyłącznik zapłonu BUTKILLRM
BIKE IT
Awaryjny wyłącznik zapłonu BUTKILLRM
(0)
Przerywacz kierunkowskazów WRE04
BIKE IT
Przerywacz kierunkowskazów WRE04
(0)
Przerywacz kierunkowskazów WRE02 (przekaźnik kierunkowskazów 12v 8/10w 2 bolec mały)
BIKE IT
Przerywacz kierunkowskazów WRE02 (przekaźnik kierunkowskazów 12v 8/10w 2 bolec mały)
(0)
Przerywacz kierunkowskazów WRE06
BIKE IT
Przerywacz kierunkowskazów WRE06
(0)
Przełącznik / Włącznik BUTWP
BIKE IT
Przełącznik / Włącznik BUTWP
(0)
Przełącznik / Włącznik SSHR01 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do HONDA
BIKE IT
Przełącznik / Włącznik SSHR01 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do HONDA
(0)
Przełącznik / Włącznik SSSR01 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do SUZUKI
BIKE IT
Przełącznik / Włącznik SSSR01 (włącznik stopu włączany klamką) pasuje do SUZUKI
(0)
Przełącznik / Włącznik BUT3TOG (wyłącznik uniwersalny 3 pozycyjny off/low/high)
BIKE IT
Przełącznik / Włącznik BUT3TOG (wyłącznik uniwersalny 3 pozycyjny off/low/high)
(0)
Przełącznik / Włącznik BUTH (włącznik klaksonu chrom)
BIKE IT
Przełącznik / Włącznik BUTH (włącznik klaksonu chrom)
(0)

W nowoczesnych motocyklach szosowych i skuterach układ elektryczny jest bardziej rozbudowany, niż mogłoby się wydawać: układ rozruchowy, zapłonowy, oświetlenie, systemy dbające o bezpieczeństwo kierującego, komputer sterujący pracą silnika, cyfrowe wyświetlacze – to tylko wierzchołek góry lodowej rzeczy, które potrzebują napięcia elektrycznego do prawidłowego funkcjonowania.

Dlatego warto dbać nie tylko o zdrowie silnika, ale również interesować się stanem styków, połączeń, złączek, okablowania i oczywiście akumulatora, bez którego nawet najsprawniejszy układ elektryczny nie będzie działał prawidłowo.

Akumulator do motocykla – jak wybrać?

W pierwszej kolejności ważny jest wybór akumulatora. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu i kupić akumulator zgodny ze specyfikacją producenta. Wyróżniamy akumulatory kwasowo-ołowiowe z płytkami ołowiu i dwutlenku ołowiu umieszczonymi w roztworze kwasu siarkowego. To typ stosowany w starszych jednośladach. Wyparły go tzw. akumulatory bezobsługowe, które nie wymagają uzupełniania wody destylowanej. Dalej mamy bardziej zaawansowane akumulatory żelowe i AGM, gdzie elektrolit znajduje się w krzemionce lub matach z włókna szklanego. Takie baterie można umieścić poziomo lub do góry dnem.

Najnowszym krzykiem mody są akumulatory litowo-jonowe, które są bardzo lekkie, ale jednocześnie mniej odporne na skrajne temperatury, dlatego znajdują zastosowanie głównie w sporcie.

Układ elektryczny motocykla – częste awarie

Z racji tego, że układ elektryczny jest dość rozległy, to nie sposób wymienić wszystkich jego usterek. Często spotykane awarie to uszkodzony czujnik światła hamowania, który można łatwo wymienić samemu i zajmuje to kilka minut. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem motocykla, to należy zwrócić się w kierunku rozrusznika, modułu zapłonowego lub czujnika temperatury.

Często wymienianym elementem są również przerywacze i dotyczy to przerabiania kierunkowskazów z halogenowych na LED, żeby uzyskać odpowiednią częstotliwość "migania". Uszkodzeniu może również ulec alternator, co można rozpoznać po zbyt niskim napięciu podawanym do akumulatora. Podobne objawy daje też uszkodzony regulator napięcia. We współczesnych motocyklach diagnoza usterek jest prosta, ponieważ wystarczy podłączyć jednoślad w serwisie do komputera diagnostycznego.